تبلیغات

تغذيه/ با اين غذاها سيستم گوارشي خود را حمايت کنيد

تغذيه/ با اين غذاها سيستم گوارشي خود را حمايت کنيد

دکتر کرماني/ يکي از مهم ترين ارکان بدن سالم، داشتن روده اي سالم است. همه مي دانيم سيستم گوارشي که دچار مشکل باشد چه دردسرهايي مي تواند برايمان ايجاد کند و در واقع اگر گوارشتان ناراحت باشد هرگز طعم سالم بودن را نخواهيد چشيد. سيستم گوارشي ضعيف باعث مي شود فرد دائم نگران باشد و بسياري از قابليت هاي خود، از جمله لذت بردن از غذاها را از دست بدهد.

سرمايه گذاري روي روده سالم در واقع به معناي سرمايه گذاري روي سلامت کل بدن و شادي است. با اينکه اطلاعات بسيار زيادي درباره بهينه سازي سلامت روده وجود دارد، بهترين قسمت براي شروع غذاهايي است که مي خوريم. در ادامه مي خواهيم چند مورد از غذاهاي گياهي مورد علاقه مان که به سلامت معده کمک مي کنند را به شما معرفي کنيم تا با استفاده از آنها پايه هاي دستگاه گوارشتان را مستحکم کنيد.

1- غلات کامل
استفاده از غلات کامل راهي عالي براي تقويت سلامت روده به واسطه حمايت از ميکروبيوم است. مي توانيد از غلات سالم ( مانند بلغور جو دو سر ) به عنوان صبحانه استفاده کنيد و مقداري ميوه نيز در کنارش ميل کنيد.

2- زردچوبه
کورکومين يکي از اصلي ترين مواد فعال موجود در زردچوبه است و برخي تحقيقات ثابت کرده اند که داراي خواص ضد التهابي است. بنابراين سعي کنيد از اين ادويه فوق العاده پرخاصيت در انواع غذاها استفاده کنيد تا روده را خوشحال کنيد.

3- سير
سير يکي از سوپرغذاهاي مورد علاقه ما براي کمک به سلامت دستگاه گوارش سير است. سير را مي توانيد به سادگي به انواع غذاها اضافه کنيد و از خواص فراوانش بهره مند شويد.

4- زنجبيل
زنجبيل را قرن ها براي کمک به گوارش مورد استفاده قرار مي دادند. همچنين برخي تحقيقات نشان داده اند که براي بهبود حالت تهوع و استفراغ نيز مي تواند به کار برود.

5- سبزيجات چليپايي
سبزيجاتي مانند بروکلي، گل کلم و کلم بروکسل سرشار از فيبر، مواد معدني و ويتامين ها هستند که به بدنمان آنچه نياز دارد را مي رسانند و سلامتمان را حمايت مي کنند. فيبر کمک مي کند در روده همه چيز روان و نرم پيش برود.
هرچه بيشتر درباره سلامت روده مي آموزيم، بيشتر متوجه مي شويم که چقدر رابطه اش با سلامت کلي بدنمان تنگاتنگ است. تحقيقات ثابت کرده است رابطه ي بين باکتري هاي دستگاه گوارش با سلامت کلي بدن از جمله سلامت گوارش، سيستم ايمني و سلامت مغز وجود دارد.
بنابراين به دنبال راه هايي باشيد که غذاهاي مفيد براي روده را وارد برنامه غذايي تان کنيد چون هرآنچه مي خوريد سالم يا غيرسالم روي سلامت ظاهر و داخلي بدنتان تاثير مستقيم دارد.منبع:

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.