تبلیغات

شوک مايکروسافت به دارندگان ايکس باکس وان

شوک مايکروسافت به دارندگان ايکس باکس وان

ديجياتو/ پس از توقف پروژه هاي گوناگون اکس باکس وان توسط مايکروسافت، تقريبا به اين نتيجه رسيده ايم که آمريکايي ها سياست سوني نسل هفتم را پيش گرفته اند. چون همانگونه که احتمالا مي دانيد، بعضي از بازي هاي معروف پلي استيشن 3 هيچگاه به مرحله عرضه نرسيدند و دقيقا همين مسئله را داريم با اکس باکس وان مي بينيم.

بعد از توقف ساخت Fable Legend و روند نامشخص توسعه Phantum Dust، حالا نوبت به Scalebound رسيده است تا کنسل کردنش طرفداران را شوکه کند. ساعات پيش بود که وب سايت کوتاکو با استناد به منابع داخلي، از به بن بست رسيدن پروسه توليد Scalebound و امکان کنسل شدنش گفت.

چندين دقيقه نگذشت که بقيه سايت هاي معروف هم پشت بند گزارش کوتاکو، به پوشش اين شايعات عجيب پرداختند و از آن صحبت کردند. همين هياهوي به راه افتاده بين کاربرهاي فضاي مجازي کافي بود تا مايکروسافت طي يک بيانيه رسمي به تمام احتمالات پايان داده و توقف توليد Scalebound را تاييد نمايد:

پس از بررسي هاي محتاطانه، استوديوهاي مايکروسافت به اين نتيجه رسيد که به توسعه Scalebound پايان دهند. ما به سختي تلاش مي کنيم تا بازي هاي فوق العاده اي را براي امسال به انتشار برسانيم؛ Halo Wars 2 ،Crackdown 3 ،State of Decay 2 ،Sea of Thieves و بقيه تجربه هاي عالي که خواهيد ديد.

اکنون سوال اينجاست آيا با رفتن مايکروسافت، توسعه دهنده مي تواند خودش با کمپاني ديگري مشارکت کرده و عنوانش را بسازد؟ جواب به اين پرسش وابسته به داشتن IP است و همچنان معلوم نيست از بين طرفين، حقوق ساخت Scalebound را کدام يک دارند. خود آمريکايي ها هم پيرامون اين قضيه حرف نزده اند.

البته با توجه به اين که طي سال هاي گذشته مايکروسافت معمولا هنگام همکاري با توسعه دهندگان شخص ثالث نام تجاري بازي ها را به خود سازندگان مي سپرد، ممکن است Scalebound از اين دسته عناوين باشد. اما خب، مسئله کنوني اين نيست که شايد سال هاي آتي ساخته Platinum Games به چرخه توسعه بازگردد.

مايکروسافت يکي از بزرگترين برگ برنده هاي سال 2017 را از استوديويي که با ساخت سري بايونتا توانايي هايش را به تماشا گذاشت، از دست داد. فقط اميدواريم تا مشکلي براي خود Platinum Games پيش نيايد. چون تيم اصلي آن ها به رهبري کاميا، خالق دويل مي کراي، مسئوليت ساخت Scalebound را به عهده داشت.

حرف از کاميا شد، Shinobi602 که به عنوان يکي از معروف ترين اينسايدرهاي صنعت بازي هاي ويديويي او را مي شناسند هم گفته که کارگردان Scalebound مدتي به واسطه سلامت رواني اش از پروسه ساخت دور بود. بد نيست بدانيد تيم دوم استوديوي Platinum Games روي بازي ديگري با نام Nier: Automata فعاليت مي کند.

اين عنوان که اتفاقا با بازخوردهاي خوبي مواجه شده براي پلي استيشن 4 و رايانه هاي شخصي عرضه مي شود. اميدواريم با شفاف سازي هاي آينده، اطلاعات بيشتري از علت توقف توليد Scalebound به دست بياوريم و ببينيم براي چه مايکروسافت يکي از بزرگترين بازي هايش را کنسل نمود.

بد نيست بدانيد چند سال پيش هم سوني به توسعه يکي از عظيم ترين پروژه هاي خود که مسئوليت ساختش را استوديوي معروف سانتامونيکا، سازنده God of War، به عهده داشت پايان داد. نتيجه اين تصميم نه تنها به رفتن چندين کارمند کليدي ختم شد، بلکه با توجه به شايعات توليد اين عنوان نيمه تمام نزديک 100 ميليون دلار هزينه رو دست ژاپني ها گذاشت.



مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»منبع: ديجياتو

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.