تبلیغات

بارداري/ خانم ها در زمان بارداري چه ميوه هايي مصرف کنند؟

بارداري/ خانم ها در زمان بارداري چه ميوه هايي مصرف کنند؟

الو دکتر/ هنگامي که جنين در رحم زن بوجود مي آيد و زن آن را احساس ميکند يعني دوران حاملگي يا بارداري آغاز شده است.در اين دوران مهم زندگي زنان بايد توجهات ويژه اي صورت گيرد تا به جنين آسيب نرسد،بلکه براي آن نيز مفيد باشد.در دوران بارداري بهتر است در خصوص مصرف ميوه هم دقت کرد و بجز چند ميوه ديگر مصرف ميوه اي وجود نداشته باشد.
برنامه غذايي شما طي دوران بارداري از اهميت بالايي برخوردار است و از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي اين برنامه غذايي ميوه و سبزيجات مي‌باشند. در اينجا با ميوه‌هاي مناسب بارداري آشنا مي‌شويد.
خوردن غذا‌هاي سالم غني شده از ويتامين، فيبر و مواد معدني نه تنها سلامت شما را تضمين مي‌کند، بلکه مواد مغذي مورد نياز جنين‌تان را نيز فراهم مي‌کند.اهميت ميوه در برنامه غذايي شما
ميوه از اهميت بالايي برخوردار است به گونه‌اي که شما بايد آن را در برنامه غذايي روزانه خود جاي دهيد.
ميوه مواد غذايي مورد نياز شما و نوزادتان، همانند بتاکاروتن را فراهم مي‌کند که به رشد بافت‌ها و رشد سلول‌ها کمک کرده و سيستم ايمني قوي‌تري را ايجاد مي‌کند.
ويتامين C موجود در ميوه‌ها براي پروسه دندان و استخوان حياتي مي‌باشند، در حالي که فوليک اسيد به جلوگيري از نقص رشد جنين کمک مي‌کند.
ميوه‌هاي غني از فيبر به رخ ندادن مشکلاتي همانند يبوست و ايجاد هموروئيد کمک مي‌کند.
در اينجا به تعدادي از بهترين ميوه‌هايي که مي‌توان طي دوران بارداري مصرف کرد، اشاره مي‌کنيم.

زردآلو و بارداري
زردآلو ميوه اي خوشمزه است که حاوي ويتامين‌هاي E,C,A، بتاکاروتن و مواد معدني فسفر، سيليکون، کلسيم، آهن و پتاسيم مي‌باشد.
زردآلو منبع غني آهن است و از آنمي ( کم خوني) جلوگيري مي‌کند.

گيلاس و بارداري
گيلاس منبع غني ويتامين C مي‌باشد. در دوران بارداري شما به مقدار زيادي ويتامين C براي مقابله با بيماري‌هاي عفوني متداول همانند سرماخوردگي نياز داريد.
از طرفي خوردن گيلاس به تامين خون کافي براي جفت و نوزاد کمک مي‌کند.
گيلاس همچنين داراي ملاتونين مي‌باشد، هورمون قدرتمند آنتي اکسيدان که به تحريک رشد سلول‌ها طي دوران بارداري که شکم شما بزرگ مي‌شود کمک مي‌کند.
متخصصان مي‌گويند ملاتونين با توجه به عامل ضد استرس خود، خواب راحتي را در شب فراهم مي‌کند.

انگور و بارداري
انگور را مي‌توان به عنوان ميان وعده اي مناسب طي دوران بارداري در نظر داشت.
انگور سرشار از موادمغذي ضروري همانند گلوکز، فروکتوز، گاليک اسيد، اسيد سيليسيک، اسيد اگزاليک، پکتين، منيزيم،کلسيم، آهن، فوليک اسيد و ويتامين‌هاي B۱,B۲,B۶,B۱۲,A,C وK مي‌باشد.

کيوي و بارداري
کيوي ميوه اي پر آب و خوش طعم مي‌باشد. اين ميوه شامل مواد مغذي مهم از جمله ويتامين‌هاي C, E, A و مواد معدني پتاسيم، منيزيم، فسفر، فوليک اسيد و فيبر مي‌باشد.
کيوي بر روي سيستم تنفسي انسان نيز تاثير مي‌گذارد. در صورت مصرف روزانه کيوي، احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگي، سرفه و خس خس کردن کاهش مي‌يابد.
اين ميوه به علت فسفر زياد از لخته شدن خون جلوگيري مي‌کند. کيوي همچنين جذب آهن را تسهيل مي‌کند.

سيب و بارداري
سيب توانايي سيستم ايمني جنين‌تان را بالا مي‌برد.
در صورت مصرف روزانه سيب، احتمال خس‌خس کردن، آسم و اگزما براي نوزادتان نه تنها در دوران کودکي بلکه در مراحل بعدي زندگي او نيز کاهش مي‌يابد.

انبه و بارداري
اگر شما از مادراني مي‌باشيد که علاقه زيادي به انبه دارند، ما به شما پيشنهاد مي‌کنيم طي دوران بارداري اين ميوه را بخوريد.
انبه حاوي مقدار زيادي ويتامين C مي‌باشد که عمل گوارش را منظم‌تر کرده، يبوست را کاهش مي‌دهد و از عفونت‌هاي جزئي جلوگيري مي‌کند.
از آن جايي که اين ميوه تابستاني مي‌باشد، اگر شما در طول اين فصل باردار هستيد، حتما از وجود اين ميوه خوشمزه در رژيم غذايي خود اطمينان کسب کنيد.



با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويدمنبع: الو دکتر

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.