تبلیغات

عضو کميسيون صنايع مجلس: وضع خودروسازان داخلي اميدوارکننده نيست

عضو کميسيون صنايع مجلس: وضع خودروسازان داخلي اميدوارکننده نيست

ايرنا/ عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، کيفيت و سرمايه در گردش را دو چالش جدي صنعت خودروسازي اعلام کرد و گفت: توليد خودروهاي فاقد کيفيت رقابتي و سرمايه در گردش نامناسب، مشکلات زيادي را پيش روي بازار خودروهاي داخلي قرار داده است.
«عبدالله رضيان» از شرايط کنوني خودروسازي در ايران ابراز نگراني کرد و در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: متاسفانه شرايط امروز صنعت خودرو ايران چندان اميدوارکننده و رضايت بخش نيست.
وي تاکيد کرد مهمترين مشکل صنعت خودرو کيفيت توليدات داخلي است و گفت: بايد خودروسازان محصولاتي با کيفيت بالا و رقابتي توليد کنند تا افزون بر پاسخگويي به نياز مشتريان داخلي، شرايط خوبي را در بازارهاي صادراتي به دست آورند.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي درباره چالش سرمايه در گردش صنعت خودرو ايران افزود: متاسفانه وجود اين مشکل موجب افزايش ميزان بدهي خودروسازان به قطعه سازان و رشد مطالبات معوق واحدهاي قطعه سازي شده است.
رضيان اضافه کرد: امروز بايد منابع مالي مناسبي براي تامين سرمايه در گردش در اختيار خودروسازان بويژه قطعه سازان قرار گيرد.
وي تاکيد کرد با انعقاد قرارداد همکاري با پژو و سيتروئن و در آينده نزديک با شرکت رنو، مي توان دورنماي خوبي را براي صنعت خودرو ايران ترسيم کرد.
اين نماينده مجلس پيش بيني کرد همکاري هاي جديد خودرويي بر روند فعاليت قطعه سازان داخلي و اشتغالزايي کشور نقش موثري داشته باشد و موجب رونق و بهبود شرايط قطعه سازي کشور شود.
وي از وضع ارايه خدمات پس از فروش در صنعت خودرو انتقاد کرد و گفت: به دليل شرايط انحصاري حاکم بر بازار خودروهاي داخلي، وضعيت فروش و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو ايران چندان رضايت بخش نيست.
وي افزود: نظارت ناکافي بر بخش خدمات پس از فروش موجب شده است همچنان خدمات مناسب و با استاندارد بالا در اين بخش ارايه نشود.

رضيان گفت: امروز با توجه به نگاه موجود درباره توليدات جديد، بايد کيفيت محصول و خدمات پس از فروش خودروسازان افزايش يابد و اين امر با اجراي الگوهاي موفق و نظارت شرکت هاي خارجي طرف قرارداد ممکن مي شود.
وي درباره هدفگذاري 30 درصدي توليدات جديد در همکاري با شرکت هاي خارجي اضافه کرد: بايد کيفيت توليدات و ارايه خدمات پس از فروش ارتقا يابد تا خودروهاي جديد نيز در بازارهاي خارجي مورد توجه مشتريان قرار گيرند.
به گزارش ايرنا، چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو با موضوع فروش و خدمات پس از فروش، بيست و چهارم و بيست و پنجم بهمن ماه در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران برگزار مي شود.
شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران در آخرين گزارش خود درباره خدمات پس از فروش اعلام کرد: در يک پژوهش، با بيش از 560 هزار نفر از مشترياني که به نمايندگي هاي مجاز خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهاي سواري مراجعه کرده اند،‌ مصاحبه شد.
بر اساس اين گزارش، بيشترين انتقاد مشتريان متوجه کمبود يا نبود قطعات يدکي، ‌هزينه تراشي بي مورد، انجام ندادن کار يا رفع ايراد، کيفيت پايين قطعات و تعمير و همچنين کمبود نمايندگي هاي مجاز بود.
رضايت مشتريان در 6 ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 9 دهم درصد افزايش يافت.
در مطالعه رضايتمندي مشتريان از خدمات پس از فروش، شاخص هايي مانند زمان صرف شده براي تعمير، برخورد و پاسخگويي، هزينه پرداختي و کيفيت خدمات و توزيع شبکه خدمات پس از فروش بررسي شد.



با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويدمنبع: ايرنا

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.