تبلیغات

Uncharted 4 ؛ فصل آخر سفرنامه ی مارکو پولو - آکا

آکاایران «ناتان دریک» (Nathan Drake)، قهرمان نسل هفتم کنسول های بازی، تا چند ماه دیگر جدیدترین و در عین حال آخرین ماجراجویی اش را تجربه خواهد کرد. بازی کننده ها هم مشتاقانه منتظرند تا در آخرین فصل از داستان یک دزد دوست داشتنی با او همراه بشوند.

به گزارش آکاایران بازی Uncharted 4: A Thief’s End اولین قدرت نمایی جدی استودیوی «ناتی داگ» روی کنسول «پلی استیشن 4» (Playstation 4) خواهد بود. البته این استودیو قبلا نسخه ی بازسازی شده ی عنوان The Last of Us را هم برای این پلتفرم راهی بازار کرده بود. جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های Uncharted که براساس گفته ی سازندگان، پایان ماجراهای ناتان دریک و یارانش خواهد بود، از این نظر برای علاقه مندان بسیار مهم است که نه تنها می تواند قدرت کنسول نسل هشتمی سونی را به نمایش بگذارد، بلکه قطعا استانداردهای جدیدی را به صنعت بازی های کامپیوتری اضافه می کند که در سال های آینده همه ی استودیوهای بازی سازی از آن ها در بازی های خودشان استفاده خواهند کرد. وجود چنین مواردی باعث شد که مجموعه بازی های «توم ریدر» (Tomb Raider) به چیزی تبدیل شود که در بازی «خیزش توم ریدر» بازی کننده ها را شگفت زده کرد.

قسمت چهارم مجموعه بازی های Uncharted از نمایشگاه E3 سال گذشته ما را منتظر خودش نگه داشته و نمایش های جدید این بازی در مراسم Playstation Experience هم صبر کردن برای تجربه ی این عنوان را به کار سختی تبدیل کرده است.

آخرین جنگ صلیبی!

استودیوی «ناتی داگ» برای اینکه چهارمین قسمت از مجموعه بازی های Uncharted بیش از پیش مورد توجه بازی کننده ها قرار بگیرد و یک پایان خوب را هم برای «ناتان دریک» به نمایش در بیاورد، در بخش داستانی پیچیدگی های مختلفی را به وجود آورده است. «ناتی داگ» در تمام این سال ها نشان داده در قسمت داستان سرایی به بلوغ بیشتری دست پیدا کرده که اوج آن در The Last of Us به نمایش در آمد. این استودیو داستان Uncharted 4 را با حال و هوایی بزرگ سالانه سروشکل داده و به زندگی شخصی ناتان دریک بیش از پیش می پردازد. ناتی داگ گفته دست به ریسک های زیادی برای خلق داستان این عنوان زده و با توجه به درس هایی که از بازی The Last of Us گرفته، دیگر ترسی از موضوعات مختلف ندارد و سعی کرده داستان بازی از بسیاری جهات یک چیز کاملا جدید باشد.

در این بازی برای اولین بار با برادر ناتان که «سم دریک» (Sam Drake) نام دارد، روبرو می شوید. برادری که ناتان برای سال ها فکر می کرده مرده است و به یک باره با او روبه رو می شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده، سم در یکی از ماجراجویی هایش در کنار ناتان، یک نگهبان را می کشد و این موضوع باعث می شود که ماموران امنیتی به سمت آن ها تیراندازی کنند. یکی از تیرها به سم می خورد و او نمی تواند برادرش را همراهی کند. ناتان سعی می کند سم را پیدا کند اما تمام سرنخ ها به کشته شدن برادرش منتهی می شوند. سم به 15 سال زندان محکوم می شود و پس از آزادی، برادرش را پیدا می کند. این صحنه ی جالب در تریلری زیبا به نمایش درآمد که در ادامه می توانید آن را مشاهده کنید.

http://mag.digikala.com/wp-content/uploads/2015/12/PlayStation-Experience-2015-UNCHARTED-4_-A-Thiefs-End-PSX-2015-Trailer.mp4

,[categoriy] ,[categoriy] ,[categoriy] در این بازی برای اولین بار با برادر ناتان که «سم دریک» (Sam Drake) نام دارد، روبه رو می شوید. برادری که ناتان برای سال ها فکر می کرده مرده است.

اتفاقات بازی از جایی شروع می شوند که سم، ناتان را پیدا می کند. ناتان پس از اتفاقاتی که در Uncharted 3: Drake’s Deception رخ داد، دیگر به عنوان یک شکارچی آثار باستانی فعالیت نمی کند و زندگی تازه ای را با «النا فیشر» (Elena Fisher) که در قسمت های قبلی این مجموعه بازی ها هم حضور داشت، شروع کرده است؛ اما زمانی که سروکله ی سم پیدا می شود، دنیای آرام ناتان از بین می رود. سم یک ماجراجویی جدید را برای این دزد باز نشسته به همراه می آورد که به نظر می رسد پایان خوشایندی ندارد.

,[categoriy]

ناتان و برادرش سم

اتفاقاتی که در این بازی رخ می دهند، شخصیت های بازی را با دختری به نام «نادین راس» (Nadine Ross) آشنا می کنند. او رهبر یک گروه خلافکار در آفریقای جنوبی است که با گروهش موانع زیادی برای ناتان و برادرش به وجود می آورند تا نتوانند گنجینه ی مربوط به یک دزد دریایی که در ماداگاسکار پنهان شده را پیدا کنند.

در حالی که در قسمت چهارم همچنان «روندبازی» (GamePlay) شامل دویدن، پریدن، کشتن دشمنان و المان های «سکوبازی» (Platformer) مختلف است، سازندگان ویژگی های جدیدی را هم به این عنوان اضافه کرده اند. از جمله ی این ویژگی ها می توان به قابلیت انتخاب دیالوگ اشاره کرد. این ویژگی شبیه به بازی Heavy Rain یا برخی عنوان های نقش آفرینی طراحی شده و بازی کننده ها می توانند از بین چند موضوع مختلف برای صحبت کردن، یکی را انتخاب کنند و بازی را ادامه دهند. هنوز شکل کارکرد این ویژگی در بازی به صورت کامل مشخص نشده؛ اما بعید به نظر می رسد که اضافه شدن این قابلیت، روند بازی را به سمت عنوان های نقش آفرینی ببرد. البته احتمال دارد که انتخاب دیالوگ ها تغییراتی را در بازی به وجود بیاورند که اگر این چنین باشد، ارزش چند بار بازی کردن این عنوان بیشتر می شود.

,[categoriy]

صحنه ی انتخاب دیالوگ ها

,[categoriy] ,[categoriy] ,[categoriy] در حالی که در قسمت چهارم همچنان «روندبازی» (GamePlay) شامل دویدن، پریدن، کشتن دشمنان و المان های «سکوبازی» (Platformer) مختلف است، سازندگان ویژگی های جدیدی را هم به این عنوان اضافه کرده اند. از جمله ی این ویژگی ها می توان به قابلیت انتخاب دیالوگ اشاره کرد. معبد مرگ

یکی دیگر از ویژگی های جدید این عنوان حالت تقریبا Open-World آن است. این بازی به شکل عنوان هایی مانند GTA ساخته نشده، اما مراحل آن شامل محیط های بسیار بزرگی می شوند که آزادی عمل بیشتری در مقایسه با نسخه های قبلی به بازی کننده ها می دهند.

اگر دمویی که در نمایشگاه E3 از این بازی به نمایش درآمد را مشاهده کرده باشید، قطعا بخش رانندگی آن نظر شما را به سمت خودش جلب کرده است. خوشبختانه رانندگی تنها مختص این مرحله از بازی نمی شود و بازی کننده ها در مراحل دیگر هم توانایی انجام دادن چنین کاری را خواهند داشت؛ اما این قسمت به شکل اختیاری پیش روی بازی کننده قرار می گیرد. می توانید در یک مرحله سوار اتومبیل شوید و آن را به پایان برسانید یا می توانید از روش های کلاسیک این مجموعه بازی ها که شامل دویدن و بالارفتن از در و دیوار می شود، استفاده کنید. قسمت رانندگی هم در کنار بخش هایی مانند تیراندازی، جستجوی مکان های مختلف و المان های QTE به بخشی از هسته ی بازی تبدیل شده و در شرایط خاص می توان از آن استفاده کرد.

بازی Uncharted 4 این اجازه را به بازی کننده ها می دهد تا به هر شکل که دوست دارند، بازی را ادامه دهند. محدودیت ها در این بازی به حداقل رسیده است. در همان مرحله ای که در E3 به نمایش درآمد، مسیرهای زیادی وجود دارد. در حالی که تمام مسیرها به یک مقصد می رسند، بازی کننده ها در هرکدام از مسیرها، اتفاقات مختلفی را تجربه می کنند.

روند اصلی بازی براساس تیراندازی و پنهان شدن پشت کاورهای مختلف طراحی شده است. برای اینکه بتوانید از نبردها جان سالم بدر ببرید، باید از آیتم هایی که در محیط قرار گرفته اند استفاده کنید و پشت آن ها پنهان شوید. برای در امان ماندن از دست دشمنان باید جای خودتان را به سرعت عوض کنید و در این بین هم می توانید با انواع و اقسام سلاح هایی که در اختیار دارید، دشمنان را از بین ببرید.

بازی Uncharted 4 این اجازه را به بازی کننده ها می دهد تا به هر شکل که دوست دارند، بازی را ادامه دهند. محدودیت ها در این بازی به حداقل رسیده است. ,[categoriy] ,[categoriy] ,[categoriy]

سازندگان بازی به این موضوع اشاره می کنند که بازی کننده ها می توانند به هرجایی که می بینند بروند. این عنوان گیمر را محدود نمی کند که در محیط خاصی قرار بگیرد و تنها یکسری فعالیت را انجام دهد. در حالی که بازی به شکل خوبی کارگردانی شده و روند داستانی به صورت خطی دنبال می شود، روندبازی به گونه ای پیاده سازی شده که حس خطی بودن به حداقل برسد و آزادی عمل بیشتری در بازی احساس شود. بازی کننده ها می توانند خودشان را سرگرم گشت و گذار در محیط بازی کنند و زمانی که می خواهند بازی را ادامه دهند با دیدن یک صحنه ی حساس و هیجان انگیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. همین بزرگ بودن بازی در مقایسه با قسمت های قبلی باعث شد که تاریخ عرضه ی Uncharted 4 به بهار 2016 منتقل شود.

اگر قسمت های قبلی را تجربه کرده باشید، می دانید که این مجموعه بازی ها صحنه های سینمایی مختلفی را پیش روی کاربران قرار می دهند. یکی دیگر از دلایل تاخیر این بازی وجود صحنه های سینمایی متعدد بود. سازندگان این بازی که در کارنامه ی خودشان عنوان The Last of Us را هم دارند، می خواهند کاری کنند که صحنه های سینمایی Uncharted 4 بهتر از هر عنوانی باشد که تا این لحظه ساخته اند.

,[categoriy] ,[categoriy] ,[categoriy]

صحنه های سینمایی تنها بخشی به شمار نمی آید که Uncharted 4 سعی دارد به واسطه ی آن به عنوانی بهتر از The Last of Us تبدیل شود. تیم سازنده به تمام انتقادهایی که درباره ی هوش مصنوعی بازی The Last of Us شده بود گوش کرده و هوش مصنوعی به شکلی تغییر کرده که بتوان از آن در بخش های مخفی کاری که برای Uncharted 4 طراحی شده، استفاده کرد. استودیوی ناتی داگ می گوید که این بازی المان های مخفی کاری کاملا جدیدی دارد که در مقایسه با المان های مخفی کاری موجود در The Last of Us سریع تر هستند. هوش مصنوعی در قسمت چهارم سرعت بیشتری دارد و دشمنان سریع تر از خودشان واکنش نشان می دهند. این موضوع باعث شده که روندبازی در قسمت های اکشن  و مخفی کاری سریع تر شود.

هوش مصنوعی در قسمت چهارم سرعت بیشتری دارد و دشمنان سریع تر از خودشان واکنش نشان می دهند.

با توجه به تریلرهای منتشر شده، صحنه های اکشن و درگیری های تن به تن همچنان در بازی دیده می شوند. چیزی که در تمام بازی مخصوصا در صحنه های اکشن نظر شما را به سمت خودش جلب می کند، انیمیشن های طراحی شده برای قهرمان اصلی بازی است. «ناتان دریک» به هر اتفاقی که در اطرافش رخ می دهد واکنش نشان می دهد و به همین دلیل نگاه کردن به روندبازی همیشه شما را هیجان زده خواهد کرد.

,[categoriy]

صحنه های QTE همچنان در بازی دیده می شوند.

قلمرو جمجمه بلورین

گرافیک بازی همچنان شما را شگفت زده می کند. اگر به بازی های کامپیوتری هم علاقه ای نداشته باشید، این عنوان شما را مجبور می کند که صحنه های زیبای آن را تماشا کنید. تنوع رنگ بندی ها در این بازی بسیار زیاد است و به واسطه ی کیفیت بالای بافت ها، جزییات کاملی را در محیط مشاهده می کنید. این گرافیک خوب زمانی بیشتر جلب توجه می کند که پای فیزیک هم به میان می آید. در صحنه های اکشن مشاهده خواهید کرد که آیتم های زیادی از بین می روند. بیشتر اجسامی که در محیط بازی دیده می شوند، قابلیت تخریب پذیری دارند و ترکیب آن ها با کارهایی که در جریان روندبازی صورت می گیرد، صحنه ها را برای گیمرها جذاب تر می کنند.

البته بد نیست بدانید که گروهی به نام ICE TEAM وظیفه ی ساخت تکنولوژی های لازم برای موتور پایه ی این عنوان را به دست گرفته اند. گروه ICE TEAM بخشی از شرکت سونی به شمار می رود که وظیفه ی ساخت تکنولوژی های مختلف برای استودیوهای بازی سازی این شرکت را برعهده دارد. البته از آنجایی که ICE TEAM بخشی از استودیوی «ناتی داگ» به شمار می رود، این گروه جدیدترین تکنولوژی های خودش را اول در اختیار این استودیو می گذارد. وجود چنین تیمی در کنار تیم سازنده ی Uncharted 4 باعث شده که بازی های این شرکت همیشه از نظر گرافیکی یک سرو گردن از بازی های موجود و حتی بازی های شرکت سونی بهتر باشد. وقتی محیط های جنگلی با درختان بسیار و محیط های شهری با مردمی که به انجام دادن کارهای روزمره ی خودشان مشغول هستند را نگاه می کنید، متوجه می شوید که ICE TEAM ابزارهای مختلفی با در نظر گرفتن نیاز استودیوی «ناتی داگ» برای ساخت بازی Uncharted 4 تولید کرده است.

گروهی به نام ICE TEAM وظیفه ی ساخت تکنولوژی های لازم برای موتور پایه ی این عنوان را به دست گرفته اند.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End در حالی در تاریخ 7 اردیبهشت سال 95 (26 آوریل 2016) به شکل انحصاری برای کنسول «پلی استیشن 4» (PlayStation 4) راهی بازار می شود که بارها با تاخیر مواجه شده. این بازی که یکی از مورد انتظارترین عنوان های سال 2016 به شمار می رود و از هم اکنون شانس زیادی برای دریافت جایزه ی بهترین بازی سال 2016 دارد.

http://mag.digikala.com/wp-content/uploads/2015/12/UNCHARTED-4-A-Thiefs-End-Man-Behind-the-Treasure.mp4

,[categoriy]

نام بازی: Uncharted 4: A Thief’s End

سازنده: Naughty Dog

تهیه کننده: Sony Computer Entertainment

سبک: اکشن سوم- شخص

پلتفرم: Playstation 4

تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 95

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار