تبلیغات

بخند تا دنیا با تو بخندد - آکا

آکایران : شوخ طبعی، یکی از ویژگی های عمده هوش معنوی، و مزایا و فواید آن، شامل اضطراب کم تر، پیشرفت کلی سلامتی و دوستان (شاد) بیش تر است. خنده، به زندگی شادتر، سرخوش تر و متعالی تر می انجامد. شوخ طبعی، به شما کمک می کند تا همه چیز را متناسب تر و سر جای واقعی اش ببینید و امکان می دهد همه چیز آرام بگیرد. شوخی و خنده، شیوه بسیار شگفت انگیزی برای دور کردن تنش و همبستگی افراد از تمام طبقات و اقشار جامعه است و پیوند مشترکی در میان افراد نوع بشر ایجاد می کند.

بنا به گزارش آکاایران : قدرت و نیروی خنده و شوخی!

«خنده، متمدنانه ترین موسیقی جهان است.» (پیتر آستینوف) شوخی، مانند احساس، هنر و موسیقی، اغلب به طور اشتباهی تا حد مهارت های ذهنی «سطح پائین تر» فروکش می کند. شوخی، درحقیقت، یکی از قدرتمندترین توانش هاست.

به موارد زیر دقت و توجه کنید:

نیروئی برای زندگی!

خنده، واقعاً بهترین داروست! به نورمن کازینز، نویسنده مشهور گفته شد که مبتلا به سرطان لاعلاج است. کازینز، این حکم مطلق را نپذیرفت. بی درنگ دنبال بهترین درمان و چاره رفت؛ تا این که سرانجام سلاح نهائی اش را برگزید: شوخی و خنده! دور خود را با کتاب های کارتون، فیلم های خنده دار، کتاب های لطیفه و دوستان شوخ و بانمک پر کرد. سرطان، نتوانست در برابر ضربات خنده های از ته دل او مقاومت کند؛ تا این که سالم تر و بسیار شادتر و خوشحال تر، از بیمارستان برگشت.

شوخی و رابطه جنسی!

ما باور کرده ایم که بدن و اجزای آن نخستین جذب کننده های جنسی هستند که در بررسی گوناگون به عنوان جالب ترین ویژگی جنسی و جذابیت از آن یاد می شود – شکست می خورند؛ چرا؟ چون که خنده، هم ذهن و هم حس ها (پیش نیازهای صمیمیت و عشقبازی) را باز می کند.

خنده، درد و رنج را مغلوب می کند!

بیمارستان ها، مرتب گزارش می کنند وقتی بیماران سرگرم تماشای کسانی می شوند که آن ها را می خندانند، کم تر از درد شکایت می کنند. مطالعات فیزیولوژیکی نیز نشان می دهد که خنده، تولید مسکن و مواد زداینده درد طبیعی و همچنین، توان ایمنی بدن را افزایش می دهد.

خنده، راهکار رسیدن به زندگی شادتر، سالم تر و طولانی تر!

دکتر مایکل میلر، مدیر مرکز پیشگیری بیماری های قلبی دانشگاه بالتیمور، شواهد مستقیم و بی واسطه ای یافته است که شوخ طبعی احتمالاً به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. این مطالعات، نشان داده است کسانی که غالباً بلندبلند می خندند و وجه شوخی و شاد وقایع را بویژه در شرایط «سخت» می بینند، نسبت به افراد «جدی تر» که کم تر لبخند می زنند – کم تر کمک گرفتند – دچار سکته قلبی می شوند.

پژوهشگران، از پرسشنامه ای کمک گرفتند که ارزیابی می کرد آیا فرد، از نشاط کافی برخوردار است و او را در برابر حملات قلبی خفیف یا جدی و بیماری قلبی حفظ می کند یا خیر؟ در این پژوهش، از داوطلبان پرسیدند، آن ها در شرایط و موقعیت های روزانه نظیر روبه رو شدن با کسی که در میهمانی، لباسی عین لباس آن ها پوشیده، یا خدمتکاری که سوپ روی دامن لباسشان ریخته، چه واکنشی نشان می دهند؟

نیمی از کسانی که به این پرسش ها پاسخ دادند، یا قبلاً دچار حمله قلبی شده بودند یا به علت گرفتگی عروق، تحت درمان بوده اند. پاسخ آن ها با پاسخ افراد گروه تحت نظر – که در همان شرایط سنی بودند اما مشکل قلبی نداشتند – مقایسه شد. نتایج، برای کسانی که روحیه کم تر شادی داشتند، غم انگیز بود:

گروه سالم تر، نسبت به همتای ناسالم و بیمار خود، ۶۰ درصد بیش تر احتمال داشت که در شرایطی نظیر آنچه توصیف شد، بخندند. پزشکان، معتقدند خنده، مواد شیمیائی افزاینده زندگی آزاد می کند و این خود، کمک می کند دستگاه ایمنی بدن تقویت شود. به عنوان مثال، بین خنده و پادتن هائی که سرماخوردگی را از بدن می راند، رابطه ای وجود دارد.

تمرین های روحی و معنوی!

در این تمرین روحی و معنوی، یاد خواهید گرفت که چگونه رویکرد ذهنی و انرژی معنوی خود را متبلور سازید. با حس شوخی و شادابی بیش تر، به احساسات تان طراوت ببخشید.

بر تعداد دوستان شوخ و شاد خود بیفزائید؛

اطمینان حاصل کنید که در جمع دوستان تان، دست کم دو نفر هستند که شما را بخندانند. سعی کنید آن ها را پیوسته در رویدادهای اجتماعی و میهمانی های خود بگنجانید، و همواره به دنبال دوستان جدیدی باشید که بتوانید با آن ها شاد باشید.

به تئاتر و سینما بروید؛

عادت کنید به تماشای فیلم ها و نمایش های خنده دار و طنز آمیز یا به باشگاه های نمایش «زنده» طنز بروید و آزاد و رها، همراه با سایر حاضران، حسابی و از ته دل بخندید. این کار، نقش دوز مرتب دارو را برای شما بازی می کند.

لبخند بزنید تا دنیا هم با شما لبخند بزند؛

خندیدن را با «گرفتن چشم مردم» در خیابان موقع پیاده روی تمرین کنید و به روی مردم بخندید. متوجه خواهید شد که حتا جدی ترین چهره ها هم به شما لبخند خواهند زد.

از اسیران جنگی یاد بگیرید؛

حتا در ترسناک ترین و مهیب ترین شرایط – که ممکن است روحیه تان را ببازید – بکوشید به معنای واقعی کلمه روحیه تان را حفظ کنید. اگر این کار را بکنید، میزان رنج و درد را کاهش می دهید، تحمل درد را ساده تر و شانس بقای خود را در چنین شرایطی بیش تر می کنید. تصور کنید که این شرایط را با شوخی بازگو می کنید؛ یعنی داستان یک قرار غمگین، یک احساس حقارت به خاطر کار فرزندتان در جمع، یا لغزش های جالب محل کار را به عنوان داستانی خنده دار و طنز آمیز تعریف می کنید.

«کسی که مالش را از دست بدهد، خیلی باخته است؛ کسی که دوستانش را از دست بدهد، خیلی باخته است؛ اما کسی که روحیه اش را از دست بدهد، همه چیزش را باخته است.» (ضرب المثل اسپانیولی)…

,بخندید,خنده,بخند تا دنیا با تو بخندد,روانشناسی فردی

«دکتر خنده» شوید؛

با دانستن این که خنده برای سلامتی شما مفید است، از نیروهای محبت و مهربانی، درک و فهم و نیکوکاری که به تازگی آن ها را در خود رشد داده اید، بهره بگیرید و با خنداندن و شاد کردن دیگران، به آن ها کمک کنید تا سالم بمانند. برای دوستان و همکاران تان، امکان خنده و شوخی فراهم کنید. از هنر لطیفه گوئی، ادا درآوردن و شوخی کردن بهره برداری کنید. مطمئن شوید که از این دارو برای خودتان هم استفاده می کنید! یاد بگیرید به روی خودتان هم بخندید. این کار، زوایای بیش تری از شما به خودتان نشان خواهد داد و ابعاد بیش تری به شخصیت شما خواهد افزود و به طور هم زمان خلاقیت شما را بالا خواهد برد.

کتاب های خنده دار بخرید و بخوانید؛

با خریدن کتاب های کارتون، لطیفه و فکاهی، به خودتان برای انجام تمرین قبلی کمک کنید. این کتاب ها به هنگام مطالعه روزانه یا شبانه، تأثیر فوق العاده ای در شما به جا می گذارد. آن ها روحیه شما را پیوسته بالا می برند و شما «آن ها را دست به دست می چرخانید» تا لب های دوستان تان را هم به خندیدن باز کنید.

زندگی را برای خود آسان کنید؛

اخم کردن، به نسبت لبخند زدن، به انقباض عضلات بیش تری نیاز دارد! هر اخم عمیق معمولی، تعداد عضلات بیش تری را نسبت به لبخند معمولی درگیر می کند. «آسان گرفتن» را پیشه کنید و لبخند بزنید!

چهره مان چگونه باشد؟

اخم کردن به بچه کوچک را بیازمائید؛ بعد لبخند زدن را امتحان کنید. در خواهید یافت که بچه خیلی کم تر به شما واکنش مشابه نشان می دهد. این واکنش به بچه ها محدود نمی شود؛ این یک ویژگی معمولی انسانی است! در باره این که به دنیا چه «چهره ای» از خودتان نشان بدهید، و این که دوست دارید چه نتایجی از این چهره به دست آورید، تصمیم آگاهانه بگیرید.

تمرین با خنده؛

بار دیگر که واقعاً می خندید، بررسی کنید به هنگام خندیدن چه اتفاقی برای جسم تان می ا فتد. به نوع نفس کشیدن و این که کدام عضلات تان در این امر دخالت دارد، بیندیشید. درخواهید یافت که امکان انجام یکی از تمرین های فیزیکی کامل در دسترس را برای خودتان فراهم می کنید! از این پس، از خنده به عنوان شکلی از تمرین فیزیکی و جسمی و تمرین حفظ سلامتی، بهره ببرید.

کاری سرگرم کننده و شاد انجام دهید؛

یک «دوره مهارت های انعطافی سیرک» را بگذرانید؛ ورزش شکم را بیاموزید؛ اسکیت روی یخ ـ یا هر چیزی را که فکر می کنید برای شما تفاوت و هیجان می آورد، امتحان کنید. البته اگر با گروهی از دوستان تان این کارها را بیازمائید، بهتر است.

تقویت کننده های روحی و معنوی!

من، فردی بسیار شاد هستم و از هر فرصتی برای لبخند زدن بهره می گیرم
نیمه شاد و بامزه چیزها را بیش تر می بینم و این «خبرهای خوش» را، بین خانواده و دوستان نیز پخش می کنم.
من، معمولاً خوشحال هستم و حس سبکی و سرحالی را به زندگی خودم و دیگران می آورم.
من، منتظر و چشم به راه آینده ای مثبت برای خودم و جهان هستم.
وقایع و رویدادهای غافلگیرکننده و غیر طبیعی، روح مرا شاد می کند. این چیزها، لبخندی به لبان من می نشاند و خنده ای در قلبم ایجاد می کند.
دوست دارم با دوستانم دسته جمعی شاد باشم و بخندم.

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار