تبلیغات

اصول تغذیه ای ماه هفتم بارداری

وارد ماه هفتم که شدید تقریبا جنین حضور خود را در شکم مادر نشان داده است و شکم حالت برآمده ای پیدا کرده است برای مراقبت بهتر از رشد و سلامت جنین می توانید برخی راهکارهای  تغذیه ای موثر را در پیش بگیرید تا جنینتان رشد بهتری در این ماه داشته باشد .بعنوان مثال می توانید از آهن و کلسیم بیشتری استفاده کنید .

تبریک شما نیم بیشتر از دوران بارداری را سپری کرده اید و در سه ماهه سوم قرار دارید.

✅ آهن و غذاهای سرشار از پروتئین

در سه ماهه سوم مصرف آهن مهم است زیرا موجب جلوگیری از کم خونی و خونریزی هنگام زایمان می شود. شما باید حدود ۲۷ میلی گرم آهن در روز مصرف کنید. دریافت دوز مورد نیاز از آهن و پروتئین را می توانید از مواد غذایی مانند:

گوشت قرمز لوبیا مرغ دانه ها و برنج

تامین کنید.

✅ غذاهای سرشار از کلسیم

مصرف کلسیم در طول بارداری مهم است، به خصوص در سه ماهه سوم بسیار ضروری است، اسکلت کودک شما نیاز به کلسیم دارد. شما می بایست حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم روزانه مصرف کنید که این میزان کلسیم را از محصولات لبنی مانند:

شیر ماست مواد غذایی مانند جو دوسر ماهی قزل آلا

که منابع غنی از کلسیم می توانید تامین کنید.

✅ غذاهای سرشار از منیزیم

منیزیم در جذب کلسیمی که شما مصرف می کنید کمک خواهد کرد و نیز سبب تسکین گرفتگی عضلات پا، شل شدن عضلات و جلوگیری از زایمان زودرس می شود. شما باید در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی گرم منیزیم هر روز مصرف کنید این میزان از منیزیم را می توانید از منابع:

بادام سبوس جو دو سر لوبیا جو سیب زمینی ترشی تخم کدو

که منابع غنی از منیزیم هستند تامین کنید.

✅ مواد غذایی حاوی DHA

DHA  اسید چربی است که موجب رشد مغز کودک شما می شود. شما می بایست در حدود ۲۰۰ میلی گرم به صورت روزانه مصرف کنید. شما می توانید DHA را در غذاهایی مانند:

شیر تخم مرغ آب میوه

تامین کنید.

✅ اسید فولیک

اسید فولیک باید حین و قبل از بارداری مصرف شود. در سه ماهه سوم، اسید فولیک کمک می کند تا احتمال خطر نقص لوله عصبی کودک کاهش یابد. شما می توانید اسید فولیک در مواد غذایی مانند:

جو دوسر سبزیجات برگ سبز تیره

میوه ها مانند:

توت فرنگی پرتقال

شما باید روزانه ۸۰۰-۶۰۰ میلی گرم اسید فولیک دریافت کنید.

✅ غذاهای سرشار از فیبر

برای جلوگیری از یبوست، که یکی از علائم شایع سه ماهه سوم، شما باید علاوه بر مصرف زیاد آب، مقدار زیادی از غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید. فیبر مورد نیاز را می بایست از مواد غذایی زیر تامین کرد مثل:

سبزیجات میوه ها (تازه و خشک شده) حبوبات غلات سبوس دار

غذاهای سرشار از ویتامین C

باید مطمئن شویم که آهن مورد نیاز شما به درستی در بدنتان جذب می شود، به این خاطر شما می بایست غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید. منابع غنی از این ویتامین عبارتند از میوه های خانواده مرکبات مانند:

خربزه لیمو پرتقال فلفل سبز کلم بروکلی

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: اصول تغذیه ای ماه ششم بارداری 

ارسال شده در 27 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.