تبلیغات

شيائومي پس از رشد برق آسا، درحال بازسازي براي رشدي آرام و هميشگي است

شيائومي پس از رشد برق آسا، درحال بازسازي براي رشدي آرام و هميشگي است

زوميت/ شيائومي پس از کنار گذاشتن سنت هميشگي خود مبني بر عدم اعلام تعداد گوشي‌هاي هوشمند عرضه‌شده، در پي بازسازي پس از يک دوره رشد سريع است.

شيائومي سنت سال‌هاي گذشته‌ي خود را کنار گذشته و آماري از تعداد گوشي‌هاي هوشمند عرضه‌شده به بازار در سال ۲۰۱۶ ميلادي ارائه نکرده است. در پيش گرفتن سياست جديد مبني بر عدم اعلام تعداد گوشي‌هاي هوشمند عرضه‌شده، گمانه‌هاي بسياري مطرح کرده است؛ حال آنکه در روزهاي اخير، مديرعامل شيائومي رسما تأييد کرد که شيائومي پس از يک دوره‌ي رشد سريع که در ابتداي فعاليت کمپاني روي داده، در حال بازسازي است.

در ابتداي سال ۲۰۱۶ ميلادي بود که شيائومي اعلام کرد بيش از ۷۰ ميليون دستگاه گوشي هوشمند در سال ۲۰۱۵ راهي بازار کرده است. عرضه‌ي ۷۰ ميليون دستگاه گوشي هوشمند را بايد با وجود کاهش فروش گوشي‌هاي هوشمند در سطح جهاني و نوپا بودن اين کمپاني چيني بسيار خوب توصيف کرد، حال آنکه شيائومي در سال ۲۰۱۵ نتوانست به هدف تعيين‌شده که فروش ۸۰ ميليون دستگاه بود، دست پيدا کند. اين کمپاني براي سال ۲۰۱۵ پيش‌بيني فروش بيش از ۱۰۰ ميليون دستگاه را ارائه کرده بود که در ميانه‌هاي راه آن را به ۸۰ ميليون دستگاه کاهش داد.

آمارهاي ارائه‌شده از سوي کارشناسان، به‌روشني مشخص کرده که سال ۲۰۱۶ براي شيائومي چندان درخشان نبوده است. با وجود اينکه در بازار چين شيائومي عملکرد بسيار خوبي را از خود به نمايش گذاشته و موفق شده است در کشور هند نيز موقعيت پايداري داشته باشد، اما رشد چشمگيري براي اين کمپاني در سال ۲۰۱۶ ميلادي اتفاق نيفتاده است. براي مثال شيائومي در سال ۲۰۱۲ موفق به فروش بيش از ۷.۲ ميليون دستگاه گوشي هوشمند شد. آمار فروش در سال ۲۰۱۳ به بيش از ۱۸.۷ ميليون دستگاه رسيد و در سال ۲۰۱۴ به بيش از ۶۱ ميليون دستگاه گوشي هوشمند افزايش پيدا کرد.

شيائومي رسما تأييد کرده است که آمار فروش سال ۲۰۱۶ ميلادي را ارائه نخواهد کرد. کارشناسان پيش‌بيني مي‌کردند که شيائومي در ادامه‌ي رشد برق‌آساي خود، دچار رکود شود. ادامه‌ي عملکرد فوق‌العاده توسط شيائومي امري بسيار دشوار است و در کنار آن روش‌هاي در پيش گرفته‌شده توسط اين کمپاني نيز براي فروش محصولاتش نظير فروش برق‌آسا، توسط ساير کمپاني‌ها الگوبرداري شد.

لي جونگ، مديرعامل و مؤسس شيائومي تأييد کرده است که اين کمپاني با سرعت بسيار بالايي در حرکت بود و از اين‌رو زمان بازسازي فرارسيده است. شيائومي در طول سال‌هاي اوليه فعاليت خود نيز با پيش‌بيني‌هاي بزرگ براي آينده، کار را براي خود سخت‌تر کرد. جونگ در اين خصوص مي‌گويد:

در چند سال ابتدايي، ما با سرعت به سمت جلو حرکت کرديم. ما شگفتي آفريديم و رشدي را تجربه کرديم که در طولاني‌مدت ممکن بود. حال وقت آن رسيده است تا کمي آهسته‌تر حرکت کنيم و رشدي آهسته اما طولاني‌مدت و هميشگي تجربه کنيم.
مشخص نيست که آيا لي به ارزش اين کمپاني اشاره مي‌کند يا خير. ارزش اين کمپاني پس از جذب سرمايه‌اي ۱.۱ ميليارد دلاري در دسامبر سال ۲۰۱۴ به بيش از ۴۵ ميليارد دلار رسيد. به اعتقاد کارشناسان، از سال ۲۰۱۴ به اين‌سو، شيائومي عملکردي درخور براي افزايش اين ارزش از خود به نمايش نگذاشته است.

لي با تأييد وجود مشکلات به کارکنان شيائومي اعلام کرده که روزهاي سختي در انتظار اين کمپاني چيني است. هرچند شيائومي آمار دقيقي از ميزان گوشي‌هاي هوشمند به فروش رفته ارائه نکرده است، اما اطلاعاتي را در رابطه با عملکرد اين کمپاني که علاوه بر گوشي‌هاي هوشمند محصولات ديگري نيز براي عرضه دارد، ارائه کرده است.

شيائومي موفق شد در سال ۲۰۱۶ ميلادي براي اولين بار در هندوستان به درآمد يک ميليارد دلاري دست پيدا کند. سه فروشگاه فيزيکي شيائومي از مجموع ۵۴ فروشگاه فيزيکي اين کمپاني به آمار فروش ناخالص ۱۴.۵ ميليون دلاري دست پيدا کرده‌اند. شيائومي در نظر دارد طي سال ۲۰۱۷ ميلادي ۲۰۰ فروشگاه ديگر افتتاح کند و تعداد فروشگاه‌هاي خود را تا سال ۲۰۲۰ ميلادي به بيش از ۱۰۰۰ واحد برساند.

بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، اکوسيستم Mi شيائومي اکنون بالغ بر ۵۰ ميليون گجت، شامل تلويزيون‌، دستبند هوشمند سلامتي و ساير محصولاتي است که شيائومي موفق شده از فروش آن‌ها ۲.۲ ميليارد دلار درآمد کسب کند. شيائومي براي بيش از ۱۶ هزار پتنت اقدام کرده است که بيش از ۳۶۱۲ عدد از اين تعداد، به‌صورت جهاني ثبت شده‌اند.

هرچند شيائومي به ميزان دقيق درآمد خود از سرويس‌هاي اينترنتي اشاره نکرده، اما اعلام کرده که درآمدش از اين قسمت طي سال ۲۰۱۶ دو برابر شده است. رويترز سال گذشته اعلام کرد که درآمد شيائومي در سال ۲۰۱۵ از سرويس‌هاي اينترنتي، از مرز يک ميليارد دلار عبور کرده است.

شيائومي در پي آن است که علاوه بر موفقيت در فروش گوشي‌هاي هوشمند به‌صورت اينترنتي، حضور فيزيکي خود را نيز در بازار افزايش دهد. بر اساس آمارهاي ارائه‌شده توسط لي، ۱۰ درصد از صنعت خرده‌فروشي چين به‌صورت الکترونيک انجام مي‌شود و در بازار گوشي‌هاي هوشمند تنها ۲۰ درصد به‌صورت الکترونيک داد و ستد مي‌شود، از اين‌رو شيائومي درصدد افزايش حضور خود در بازار فيزيکي است. هوش مصنوعي نيز حوزه‌ي ديگري است که شيائومي در پي سرمايه‌گذاري در آن است. اين کمپاني براي کسب بيش از ۱۴.۵ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ ميلادي برنامه‌ريزي کرده که عدد بزرگي براي کمپاني چيني است.



مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»منبع: زوميت

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.