تبلیغات

13 نکته درباره خودروي مفهومي جديد «نيسان»

13 نکته درباره خودروي مفهومي جديد «نيسان»

پدال/ نيسان در نمايشگاه ديترويت امسال با رونمايي از مدل مفهومي جديدي بنام V-Motion 2.0 توجه بسياري از مخاطبان و اهالي رسانه‌هاي خودرويي دنيا را به خود جلب نمود. طراحي خارجي و داخلي اين ژاپني جوان آن‌قدر زيبا و چشم‌نواز است که نمي‌توان به يک نگاه کوتاه بسنده کرد. در زير نگاهي به چند ويژگي قابل‌توجه آن مي‌اندازيم. با ما همراه باشيد.

بدنه چندپاره و يکپارچه
در بخش‌هاي مختلف نماي بيروني V-Motion از چندين رنگ و ماده شامل فيبر کربن، کروم شفاف، کروم مات، رنگ مسي نقره‌اي (Silver Copper)، آلومينيوم ماشين‌کاري شده، مس و پرداخت خاص شيشه‌اي دودي استفاده شده است.

جلوپنجره بزرگ در مرکز توجه
طرح جلو‌پنجره V-Motion با کمي تغيير در محصولات توليدي کنوني نيسان نيز حضور دارد. ابعاد بزرگ، جزئيات زياد و قاب مشکي‌رنگ موجب نماي سه‌بعدي‌تر و قرارگيري آن در مرکز توجه شده‌اند. اگر از روبرو به خودرو نگاه کنيد، عرض جلوپنجره بيشتر دماغه را دربر گرفته و دنباله آن تا مرکز سپر کشيده مي‌شود. تعبيه نشان نيسان در وسط و نورپردازي LED نيز زيبايي خيره‌کننده‌اي به اين قسمت بخشيده است.

خطوط تيز و شکسته
در سرتاسر بدنه، به‌خصوص نماي جانبي سطوح منحني و قوس‌دار (به‌عنوان مثال در نسل کنوني ماکسيما) جاي خود را به خطوط شديداً تيز و شکسته داده‌اند. فرورفتگي بخش پاييني درب‌ها نيز به‌منظور ايجاد يک تضاد دل‌چسب با ساير نقاط بدنه، تيره‌تر کار شده است.
پوشش خاص رينگ‌ها
رينگ‌هاي آلياژي ماشين‌کاري شده 21 اينچي با پوشش خاصي از فيبر کربن پوشيده‌ شده‌اند که خاصيت آئروديناميک داشته و هم جريان هوا را به سمت عقب خودرو هدايت مي‌کنند هم باعث خنک شدن کاليپرهاي ترمز مي‌شوند. پرداخت بيروني مسي و دودي اين پوشش نيز به‌ نوبه خود زيبايي خاصي پديد آورده است.

بهره‌گيري از سبک معلق در طراحي سقف
سبک طراحي “سقف معلق” موجود در مورانو (Murano) و ماکسيما (Maxima)، اين ‌بار با بهره‌گيري از ستون ناواضح و به‌اصطلاح معلق بجاي ستون‌هاي A و C و ريل سقف، پيشرفته‌تر شده است. جنس ستون مذکور از فيبر کربن بوده و قاعده شيشه‌هاي جلو و عقب را به يکديگر وصل مي‌کند.

سقف پانوراميک دو تکه
سقف کاملاً از شيشه ساخته شده و در داخل توسط يک پنل سرتاسري به دو نيم تقسيم مي‌شود. در قسمت جلويي پنل مذکور، درست بالاي سر سرنشينان جلو يک کنسول کوچک نيز تعبيه شده که کنترل چند عملکرد کوچک را بر عهده دارد.

نماي عقب زيبا و بسيار گيرا
چراغ‌هاي LED و بومرنگي عقب به‌نوعي دنباله و مکمل چراغ‌هاي جلو هستند. درپوش صندوق بار تا مرکز بخش عقب ادامه پيدا کرده و سپر فرورفته و لامپ‌هاي آبي‌رنگِ سرتاسري درست پايين آن جاي دارند. اگر از روبرو به اين قسمت نگاه کنيد، چهره‌اي خشن با دهاني نيمه‌باز و عصباني خواهيد ديد.

درب‌هاي قرينه
با اين‌که V-Motion 2.0 ازنظر ابعاد با آلتيما (Altima) و ماکسيما برابر است، اتاق آن بسيار جادارتر به نظر مي‌رسد. بايد اشاره کنم که حذف ستون B و قرينه بودن درب‌ها نقش بسزايي در بزرگي بصري کابين داشته است.

مواد بکار رفته در داخل اتاق
براي دکوراسيون اتاق ترکيبي از چرم و آلکانتاراي طوسي تيره (Feather Gray)، چرم مشکي‌رنگ موسوم به نيمه‌شب (Midnight)، نوعي چوب بنام Zebrawood، تکه‌ها و نوارهاي مسي‌رنگ و آلومينيوم مخصوص استفاده گرديده است.

کيفيت بالا و طراحي چشم‌نواز کابين
چرم طوسي تيره 0.5 ميلي‌متر ضخامت دارد و پوشش بيروني آن دقيقاً مشابه وسايل و اثاثيه چرمي گران‌قيمت موجود در بازار مي‌باشد. از طرفي طرح دانه‌دانه آلکانتارا داشبورد را عريض‌تر جلوه مي‌دهد. چرم Midnight هم سرتاسر پنل سقف را پوشانده و نماي زيبايي بدان مي‌بخشد.

دقت بسيار زياد به جزئي‌ترين قسمت‌ها
براي پوشش پنل درب‌ها از Zebrawood و نوار مسي و در کف خودرو از ترکيب همان Zebrawood با آلکانتاراي طوسي بهره گرفته‌اند. حقيقتاً چُنين توجهي به قسمت‌هاي مختلف و تمامي جزئياتِ اتاق واقعاً ستودني است و توجه هر بيننده‌اي را به خود جلب مي‌کند.

فناوري پيشرفته
يک نمايشگر عريض در داشبورد وظيفه نمايش اطلاعات موردنياز راننده و کنترل سامانه اطلاعات و سرگرمي را بر عهده دارد. کنسول مرکزي تنها دکمه استارت و پد لمسي را در خود جاي داده و خبري از اهرم تعويض دنده و ساير کنترل‌کننده‌هاي مرسوم نيست. بلندگوهاي سامانه صوتي بوز (Bose) روي پنل درب و پشت‌سري صندلي‌ها درون يک قاب آلومينيومي جاي گرفته‌اند. بجاي آينه‌هاي جانبي هم يک جفت دوربين نصب شده که تصويري از نماي عقب را روي نيمه بالايي شيشه جلو نمايش مي‌دهند.

عدم توليد انبوه يا محدود
نيسان V-Motion علي‌رغم ويژگي‌هاي بسيار چشمگيري مثل پنل يک تکه شيشه جلو و کاپوت، درب‌هاي قرينه، لولاهاي يکپارچه، ستون B حذف شده، دوربين‌هاي جانبي، Zebrawood و کف‌پوش آلکانتارا برنامه‌اي براي توليد نداشته و تنها به‌صورت يک مدل مفهومي در تاريخ کمپاني باقي خواهد ماند.



با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويدمنبع: پدال

فروش اسکریپت

اسکریپت مجله تفریحی فان سیتی به فروش میرسد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

فروش اسکریپت

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

در انتخاب و نمایش محتوا هیچ دخالت انسانی وجود ندارد لذا از شما خواهشمندیم در صورتی که این مطلب را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران است به ما گزارش کنید.